Bracciano

Amikor már nagyon vágyódtam a természetbe, egy hirtelen ötlettől vezérelve Danival (aki nemcsak itt szomszédom, hanem Magyarországon is kb) elmentünk Bracciano-ba.

Ez egy 40 perces kényelmes vonatút a városból kifelé. Egy szép nagy tópart és erdők voltak a fő motivációim hogy elinduljak arrafelé. De az ősrégi kisváros és az Orsini várkastély is kellemes meglepetéssel szolgált. Felhős és kicsit hűvös napunk volt, így nem éreztük a Földanya elleni támadásnak ha inkább körbejárjuk belülről is a várat. Szinte csak mi voltunk aznap látogatók, teljesen kihalt, szép termekben járkáltunk.

Az utcákon itt is apró egyedi részleteket találni. Vajon ki véste kőbe ezt az arcot egy lakóház ajtókeretén?

Girbe-gurba dombos kis utcákon sétáltunk.

Gyönyörű panoráma nyílt a tópartra. A várfal tövében több étterem is volt, vadszőlővel benőtt kőházakban. Találomra kiválasztottunk egy barátságos helyet ahol terasz is volt, és megettük életünk legfinomabb vargányás tésztáját, egy pohárka borral. A végén tiramisut ettünk és ajándék bazsalikomlikőrt és limocellot kaptunk. Érdemes vidéken kulináris túrát tenni. Finomabb helyeket találni mint Rómában. Itt muszáj jól főzni és ház ételeket készíteni. Rómában a turizmus miatt mindig van vendég, mindegy milyen az étel. Még megfizethető lakást is lehet itt venni, el is gondolkodtunk hogy Balaton helyett itt talán olcsóbb és szebb nyaralási körülmények várhatnak ránk.

Jóllakva legurultunk a dombról a völgybe. Olyan jóleső földillat volt, a városban mennyire el is felejtettem hogy ez ilyen jó és élő és igazi! Az ősz illata kezdődött Braccianoban.

A tóparton egy szép farkaskutya várt ránk. Valahol a gazdái is ott lehettek mert teljes nyugalommal pihent a tó partján. Megsimogattuk és én irigykedtem rá, hogy ekkora nyugalomban élvezheti a (felhős)naplementét.

Mi indultunk vissza a vonattal, de az ilyen kirándulásokért bármikor újra kiugranék Bracciano-ba.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon