Római koncert

Október 8-án izgalmas napom volt. Első saját koncertem a Római Magyar Akadémián. Szép emlékeim vannak a koncertteremről, hiszen pár évvel ezelőtt Sass Sylvia mesterkurzusán már énekeltem benne. 

De ez most különleges alkalom volt, hiszen általunk összeállított tematikával kellett készülni, Bak Edinával. Könnyű dolgom volt, mert Edina kiváló zongorista és a római operaházban korrepetítor, így minden énekes nyűgre és rezdülésre is rögtön reagál.

A koncert napján még ünnepi szentmisénk is volt a Vatikáni Nagykövetség szervezésében, hiszen a Szent Péter Bazilika magyar kápolnája 40. évfordulója is erre a napra esett. 

Egész nap csodás napsütés volt, olyan jó volt így ráhangolódni az estére. Annyit javít az életminőségemen a szép idő. Nem tudom, ti is ennyire kiszolgáltatottak vagytok a természet hatásainak? 


Egy kiadós ebédet ettem a szomszédos Giuliettában, ahol nagyon kedves tulajdonos van (Alessandro), mindig beszélget a vendégekkel, leül közéjük.. Én egy "hamburgert" rendeltem, mert koncert előtt muszáj a sok "földi" energia. De ez is olyan olasz volt, semmi buci, csak a húspogácsa, padlizsán, sajtok és krumpli.

Azt mondta bort is ad a koncert után, mindenképp jöjjek vissza. A német vendégeknek meghirdette az esti programot. (Mert Schumann dalok is voltak a műsorban.) 

Nagyon meglepődtem mert tényleg teltház volt. Mármint amit Covid érában annak lehet hívni. Minden szék 1-1 méter távolságra egymástól, kötelező maszkviselet... Regisztráció nélkül már nem is fért be senki a terembe, így az éttermes Alessandro és a németek is házon kívül rekedtek. De cserébe majd nála is zenélünk valamit legközelebb, ott is van egy kedves pianínó :)

Programunk első felében a Schumann házaspár és családi barátjuk Brahms zenéivel idéztünk fel egy kis szalonkoncert hangulatot. Aztán népdallal és Liszt Ferenccel megerősítettük hogy a Magyar Akadémián vagyunk. Ezek után egy amerikai zeneszerző Amy Beach dalai hangzottak el. Külön érdekesség, hogy ezeket Rómában mutatta be a szerzőnő, az amerikai kórház javára rendezett jótékonysági koncerten. Ez a kórház mind a mai napig működik itt. Különleges volt a "velencei utcákról" énekelni, úgy hogy előtte egy héttel még én is ott jártam :) Respighi és Puccini dalaival zártuk az estét. 

https://drive.google.com/file/d/1LROxfmo5mc5PyMU563vNKBn2yMiQbTuB/view?usp=sharing

(Ezt meg is lehet hallgatni, köszönet Daninak a felvételért, szegény maszkban ülte végig a koncertet úgyhogy szuszog egy kissé :D )

Sok energiát adott a koncert, hálás voltam hogy ilyen körülmények között is van zene, ami él és az emberek szomjazzák. 

...utána pedig elmentem a pohár pinot biancomért a Giuliettába egy kis társasággal, hogy mi se legyünk szomjasak.  :) 










Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Brugge

Gent

Párizs