Az elveszett tavasz margójára
Egyébként nemrég megint a kezembe akadt ez a régebbi New York Times cikk, ami lényegében az intézményesített énekoktatás ellen szólal fel, farmgazdasághoz hasonlítva az iskolákat, ahol mindenkit ugyanazon keretek közé akarnak belepasszírozni. És ez az uniformizálás nem színpadi embereket teremt. A cikket több mint 10 éve írták, de a helyzet nem változott azóta sem. A mai rendszerben heti 2 órát látja az ember a tanárát, ha szerencséje van. A régi időkből meg egy példát hoznak fel: mindennapos tanári jelenlét mellett a fiatal énekesek híres színházakba kerülve sem voltak elhanyagolva. Bruno Walter heti háromszor foglalkozott 2 hónapon át intenzíven a fiatal énekesekkel premier előtt. Jelenleg senkinek sincs ideje egymásra...
Sass Sylvia Kossuth díjat kapott! Nagyon örülök neki, és szerintem minden operabarát ember. Igazán megérdemelt helyre került most ez az elismerés. Emlékszem tavaly mennyi biztatást és megbecsülést kaptam tőle, ezért mindig hálás leszek!
És az egész római helyszín árasztja magából az operai atmoszférát. Testi-lelki felüdülés oda elkirándulni, főleg a tél közepén- és ott szinte mindig tavasz van. :)
Megjegyzések
Megjegyzés küldése