Épületek

A Fehér Házra igen jó kilátást találtam egy irodaépület tetején. Csak úgy, az utcáról besétálva nem lett volna ilyen egyszerű a helyzet, mert minden épületben portaszolgálat működik, de minket Jane várt, aki korábban ebben az épületben dolgozott ügyvédként, és még most is megörültek neki. Jelenleg a másik parton él a családjával, San Diego-ban, de itt vannak a barátai, így egy házteteji pikniket szervezett. Nagyon meleg volt, de egy falatnyi árnyék mindenkinek jutott, és nagyon felkészült vendéglátás volt, kétfajta jeges gyümölcsös bóléval (vagy valami olyasmi, dinnyék úsztak benne, meg eprek a másikban...), és sajttál ami ha nem ettük volna meg, elolvadt volna. Jane szinte mindegyik barátja már a fiatal családos életszakaszba lépett, így ott totyogtak a tetőn az aprónépek is. Nagyon aranyosak voltak, egy Benetton reklámfilm castingon mindet beválasztanám a kampányba. (Nem egy veszélyes helyszín, kanapék meg napernyők jelentenek egyedül botlásveszélyt, nekem is tetszene egy ilyen munkahelyi terasz.) 


Aztán nekem hamarabb el kellett mennem, mert első széki táncórámra igyekeztem.Teljesen kiszámíthatalan a tömegközlekedés, a google maps is két ellenkező irányba küldött percenként, úgyhogy leszálltam a metróról, újra visszaszálltam stb., ehhez képest még jó is hogy csak fél órát késtem. Az órákat Cathy Lamont tartja, aki beszél és táncol magyarul, pedig amerikai és nincs magyar rokonsága. Egyszerűen csak beleszeretett az országunkba. Nyaranta Erdélybe ment táncolni a nyolcvanas években :) És sok Ökrös lemezt találtam a lakásában, aminek én is örültem mert eszembe jutott a nyári közös zenebonánk Ökrös Csabáékkal ami nagy élmény volt nekem.

Ez a szép templom meg egy óriási katolikus katedrális, erról egy egész cikket írtam a Kőrösi program honlapján , a nevem alatt hamarosan megjelenik. Mikor beléptem éppen szólt a főhajóban az orgona,és egy széphangú énekes!


 És rengeteg kápolna van benne elrejtve, Mexikótól Koreáig mindenki szűzanyája helyet kapott benne.

Ez itt balra éppen egy kínai Szűzanya a falon, mellette meg a magyarok kápolnája! 



Ez pedig egy önkénteskedésünk volt Binggel, a helyi nemzeti park adománygyűjtő gálája előtt mi készítettük el a díszítést, a virágdíszeket, más lelkes önkéntesekkel együtt. Amerikában ennek nagy hagyománya van, főleg diákok (akik ezért kreditet kapnak a gimnáziumban) és nyugdíjasok értek rá azon a szombaton amikor mi is, de mindenki nagyon lelkes volt és hatékony, így a teljes díszlet készen lett pár óra alatt. Mi nem maradtunk segíteni a rendezvényen is, mert mennem kellett a cserkészekhez (magyar kolbászt is vettem náluk), és este pedig egy yacht partira voltunk elhívva.

 Azt hittem ilyen hangulatos motorcsónakos buli lesz, de helyette egy luxusjacht állt Georgetown kikötőjében, az amerikaiak nem aprózzák el a dolgokat. Éjfélkor viszont szigorúan be kell fejezni a mulatságot a kikötőben.



Ennek is volt hangulata, de érdekes hogy az ilyen helyekre, mint az éjjeli lepkék, bizony beszállingóznak a feltöltött szájú és mellű orosz nőszemélyek. Főleg a parton tűnt ez fel (a mi hajónkon inkább csak egy család barátai voltak). Ugyan én is kelet-európai nőszemély vagyok, de nagyon kiábrándított valahogy az az életforma ahogy a luxust hajkurásszák, de talán még kiüresedettebbek azok az élemedett tekintetű, baseball sapkás gazdag rondaságok akik körül vannak véve ezekkel a babákkal. Volt egy aki engem is úgy mért végig mint egy új árucikket, de gyorsan elfordultam mert szinte félelmetes volt az a szürke,monoton vadászat ami a szemeiból kicsillant.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Brugge

Gent

Párizs