Séták




Hazatérve a munkahelyemről sokszor félúton leszállok a buszról, és gyalog folytatom az utam, mert olyan kellemes helyeken visz. Bár sokszor a macskaköveken vigyázni kell, a szép hegyes cipőm orra is egyre inkább lekonyul.. Ámulva nézem ahogy az olasz nők tízcentis tűsarkakon teljes magabiztossággal lépdelnek. Én az első római héten megvettem életem eddigi legkényelmesebb szandálját, tiszta bőr és csak 17 Euró (kb. 5000 Ft) volt. Azóta olyan is volt hogy észrevétlenül 2 -3 órát sétáltam a városban, mert minden kis utcába betévedtem. Mennyivel jobb cél nélkül bóklászni, mint a telefon GPS koordinátáira meredni! 


Augusztus 20-án munkaszüneti nap volt a magyar követségen, és ráérősen kávéztam a Perú bárban. Egy autentikus római hely volt ez, közel a szálláshoz, de már felvásárolták a kínaiak- viszont a kávé és a cornetto még mindig olasz minőségű. Itt beszélgettem egy új-zélandi világjáróval. Itt él a feleségével és  lányával Rómában, antik művészetről és filozófiáról témázgattunk. Érdekes kontraszt hogy hiába tanult művészettörténetet, mégis  az olaj businessben kötött ki, nesze neked elvek és környezetvédelem. De hát ha marad az eredeti szakmájánál akkor valószínűleg nem lenne római lakása meg tengerparti nyaralója..


A szálláson 2 magyar lányt megismertem :Dórit és Csengét. Képzőművészeti egyetemre jártak és a diplomájuk után kijöttek egy 2 hetes tanulmányútra az Akadémiára. Minden nap a múzeumokat járják, és délután én is csatlakoztam hozzájuk. Tegnap egy röpke 4 órás sétát tettünk a háztól a Vatikánig, aztán fel a hegyre megnézni a Garibaldi szobrot, de közben megálltunk egy hatalmas parkban (Villa Doria Pamphili) naplementét nézni, és visszafelé egy szökőkútnál, majd a Tevere negyed hangulatos és éjszakai életet élő terein át hazatértünk.

Tudom mindenhol ugyanaz a nap megy le. De ezek a római etruszk színű naplementék talán utánozhatatlanok. A pinea fenyők törzse rozévörössé változik, a házak falai, a téglák narancsszínben pompáznak. Mintha az egész épített és természet adta környezet ezt a pár percet ünnepelné.  

  

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Brugge

Gent

Párizs