Állatok


 Ami nagyon érdekes itt, az a természet közelsége. A kertekbe teljesen természetes, hogy bemászkálnak az őzek vagy szarvasok, megdézsmálják a bokrokat, és a mókusok is nagyon átlagos látványnak számítanak. Ez a kép, ahol a szarvas néz, csak 5 perc sétára van a háztól ahol lakom. Azon a kis sétaösvényen máris a Cuha-patak völgyében érezhetem magam. Csak sokkal kevésbé félnek a "vadak" az embertől. 



De még szürreálisabb, mikor az utcán grasszálnak. Nincs természetes ellenségük, csak a terepjárók. Este nagyon óvatosan vezetek mert minden bokorban meglapulhat egy őz. De még így is a legjobb este vezetni, mert akkor legalább mások nem vezetnek, mivel itt nem adják szigorúan a jogosítványt. És a terepjárós türelmetlen/figyelmetlen/ázsiai/fekete/fehér gépjárművezetők még az őzeknél is nagyobb galibát tudnak okozni. 

Mókus a fővárosból. Még a pisztáciát is elveszik az ember kezéből, de annyira nem kísérletezek ezzel, amióta rájöttem hogy ugyanolyan bolhásak lehetnek mint a patkányok. (Akik szintén szép számmal képviselik magukat DC-ben, csak ők óvatosabbak a mókus kollégáknál, valószínűleg tudják hogy az ő marketingjük rosszabb.)
Ez pedig egy erdei hernyó, nem tudom miféle, de én a "kóborjános" nevet adtam neki. A napszemüvege nagyon vagány! Igazi rockerként a sétaösvényt taposta, nem törődve a bakancsos túrázókkal. Azért egy bottal sikerült őt átirányítanom a biztonságosabb avarba.


 






Itt pedig a várva-várt panda. Igaz a pandával nem az erdőben találkoztam, hanem az állatkertben. (Ami ingyenesen látogatható!) Összehasonlítottam a kis utazópandámmal, valamiért azt gondoltam, egy élő panda kisebb. De szép nagyok voltak és derűsen táplálkoztak. Ők az állatkert sztárjai (a képen éppen Bei-bei), van egy szép nagy kertjük is, de lusták kimenni. :)

Ezen kívül még rengeteg érdekes madár vesz körül, pulykakeselyű, gém és kanadai vadlúd, de róluk még nem készítettem képeket. 
Illetve egy hétvégét Texasban töltöttem, ahol láttam szabadon élő delfineket és valami pelikánfélét is. Legközelebb róluk, és Texasról írok.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Brugge

Gent

Párizs