The Cloisters



Erről a helyről korábban már hallottam Szilvay Gergő jóvoltából, és végül én is megnéztem. Majdnem elfelejtettem, mert nem tartozik a mainstream "kötelezőlátni" múzeumok közé, de Laura (New Yorkban élő brazil-magyar lány) szerencsére megemlítette, hogy ősszel nagyon szép a körülötte lévő park.

A múzeumba önkéntes alapú a jegyár, akár 1 dollárért is bemehetünk, de persze ahhoz  pofa "eltökélt spórolási szándék" kell, úgyhogy én inkább 10 dollárt fizettem, ami egyébként az ajánlott diákjegy. 

A Cloisters a Met múzeumokhoz tartozik, úgyhogy ezzel a jeggyel aznap még több helyre is be lehet menni, de a másik két múzeum odébb van. Ez messzebb esik a belvárostól, azért is engedheti meg magának, hogy szép parkja legyen, békéje és középkori stílusban épült épülete.

 Egyébként eredeti kolostorromokból építették fel az épületet, Franciaországban már úgysem volt divat katolikus temlomokat renoválni, így eladták a köveket az amerikaiaknak.

 Ennek hála, historizáló környezetben csodálkozhatunk rá a főleg keresztény művészeti tárgyakra, de akadnak egyszarvú vadászatról szóló teljes falat beborító szőnyegek is, amiket potom 20 év mindennapi szövőmunka volt elkészíteni.

 Eszembe is jutott a látványról az egyik kedvenc tinikori történelmi regényem, A hölgy és az egyszarvú. (Egyébként az ilyen könyveket faltam akkoriban, Tracy Chevaliertől kezdve Druonon át Merle-ig... Emlékszem milyen egyszerű dolgom volt, mikor a középkori Franciországot vettük az iskolában, nekem "régi ismerős" alakok életéből könnyű volt készülni.)

A múzeumkolostorban van kerengő, illetve gyógynövénykert is. New Yorkban nagyra értékeltem egy ilyen helyet, ahol az idő siettetése helyett inkább megállítani próbálják a rohanó illúzionistát. Érdekes kontrasztban állt a Times Square-el, ahol pedig színes képernyők vibrálnak, emberek sietnek, autók dudálnak. És mindkettő a város része :)
(Dali Elfolyó idője pedig a MoMa galériában van, ahol szintén jártam de nem ezen a napon- viszont illik ide záróképnek.)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Brugge

Gent

Párizs