Ételek

Annyi mindent megkóstoltam már itt, hogy ideje egy külön bejegyzést szentelni az ételeknek. Ezt persze sok fényképpel tudom megmutatni igazán.

Kezdem az amerikai ételekkel, bár azokból igazán keveset eszem egyébként mert:
a)  már ránézésre is ijesztően egészségtelennek néznek ki.
b)  annyi "házikosztos" családi étkezésen veszek részt szerencsére.

Azért az ilyen cupcake sütik mindig kihozzák a gyermeki oldalamat, nem is beszélve a palacsinta reggelikről. Bár 3 falat után jól is lehet lakni vele, főleg hogy a köret hozzá rántotta, törtburgonya és bacon...


Általában ilyen izgalmasabb küllemű dolgokat eszem, bár nem tudnám mindenről pontosan megmondani, hogy micsoda.De lehet jobb is így. Ez a legjobb taktika ("nem kérdez-kóstol") amit kifejlesztettem az évek folyamán. Így mindenből egy kicsit veszek és ami ízlik, annak duplázom a mennyiségét. Ha ránézésre választanék, sok jóból kimaradtam volna. :) A bal szélen a csípős paprika és szárított mini hal kompozíciója tekinthető meg közelebbről.  



Nagyon népszerűek Maryland környékén a tengeri herkentyűk, ezt nemzetiségre való tekintet nélkül mindenki főzi és eszi. A kék rák az Maryland állam jelképe, sok autón ott van matricaként, és rákpogácsaként a bárokban is kapható.  Általában tajvani vagy mindenféle más kínai kosztokat próbálhatok ki, de nagyon érdekes és finom ízek, sok zöldséggel, levessel, és jó szószokkal.



Én inkább nem főzök "magyarul", mert ez is ízlik. Persze azért a házigazdáknak szereztem magyar kolbászt (New Jersey-ből), de azt is én ettem meg reggelire :) Látták hogy én szeretem a kenyeret, és volt egy korszakuk az első hónapban amikor annyi kenyeret vettek nekem (micsoda európai sztereotípia) hogy azóta is a fagyasztóban várják jobb napjaikat a bagelek és kenyerek.
Illetve Erikának (a tavalyi ösztöndíjas lány) köszönhetően volt részem már csirkepaprikásban, és székelykáposztában is.Vittem is haza belőle, de egyszerűen képtelenek a tejfölt használni. Közben magyar leleménnyel rájöttem hogy a kínai konyha "juo tiao"-ja (olaj-kenyér) az egy lángos rúd! Néztek is rám mikor arra is rákentem a tejfölt meg a sajtot.
 Most hogy írtam róla, el is készítettem:



Sokkal praktikusabb a formája, nem leszek olyan maszatos, és egy evőpálcikával felturbózva még a kezem sem lesz olajos.Balra az enyém, jobbra pedig az eredeti fogás. Kezdem elhinni hogy tényleg ázsiából jött a konyhaművészetünk is, kivéve a tejtermékeket.


Néha azért egy francia pékségbe is becsábulok, inni egy igazihoz jobban hasonlító cappucinót, és valami jó salátát vagy kenyeret is veszek.
De nagyon elegáns dolognak tartják ezt, úgyhogy kb 1100 Forint alatt nem úszom meg ezt az "európai" luxuscappucinót...

Ázsiai piacra is elkísértem Stellát (nála lakunk), ahol közelebbi ismeretségbe kerültem a kék rákokkal. Utolsó reményeiket nem feladva próbáltak kimászni ebből a kosárból.
Ezek után már inkább sajnálom őket. Majdnem örökbe fogadtam egyet, de talán az még nagyobb sokk lenne egy ráknak, mint megfőni a fazékban.. :(
Azért a rákfőzés egy nagy stressz, mint látható ez az asszony is megbánta a videón a piacos bevásárlást.

I 
Voltak azért szebb momentumai a boltnak, ezek a gyümölcsök szemet gyönyörködtetőek tényleg. Ezzel most zárom is a soraimat, mert ma megyek egy ének kurzusra. Majd arról írok legközelebb, illetve a munkámról :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Brugge

Gent

Párizs